torstai 27. heinäkuuta 2017

kesäloma loppuu , mitkä fiilikset ?

Moi!
Kesäloma alkaa olemaan loppu. Jäin lomalle viikkoa ennen juhannusta ja 1.8 eli tiistaina paluu arkeen. Koska tein viime syksystä 2viikkoa omassa työpaikassa ja 2 viikkoa kuukaudesta keikkailin vanhusten ja lasten parissa, ei mulla ihan noin pitkää lomaa ollut. Tein välillä keikkoja , mutta enimmäkseen lomailin. Kaksi päivää lomaa jäljellä ja onkin aika mietiskellä , mitä tuli tehtyä ja zoomata syksyyn.
Kesälomakelit ei ole olleet mitenkään mahtavia, mutta näillä mennään.
Alkulomasta tulivat australian serkku miehensä kanssa pariksi viikoksi kyläilemään vanhemmilleni. Olipa ihana nähdä heidät. Serkkuni muutti perheensä mukana australiaan vuonna 1970 8 vuotiaana, eikä ollut sen jälkeen käynyt kertaakaan. Facebookin kautta ollaan pidetty yhteyksiä, mutta nyt kun oikeasti heidät näimme, yhteyden pito lisääntyy ja helpottuu kun tietää oikeasti kuka sieltä toiselta puolelta maailmaa vastaa.
Juhannus vietettiin isolla porukalla vanhempieni mökillä hartolassa, hyvää ruokaa ja yhdessäoloa! Ihan yksi ykkösjutuista tänä kesänä.
Tämän kesän ulkomaan reissu suuntautui pärnuun, viroon. Oltiin siellä siskoni perheen ,vanhempieni ja mun perheen sekä isomman poikani kaverin kanssa. Tosi kiva reissu, vaikka ei ihan rantakelejä ollutkaan. Tuli käveltyä paljon ja juoksinkin pari lenkkiä. Ollaan oltu ennenkin  pärnussa, kiva pikku paikka ja lähellä suomea. Hyvää ruokaa ja kauniita paikkoja. Ranta on tosi kaunis, tosin tällä kertaa jäi meiltä enemmän tutustumatta, kun ilmat oli mitä oli. Rentouttava ja kiva lomanen .
Miehelläni ei ollut kuin tuo viikko lomaa, siksi onkin ollut helppo tehdä keikkoja välillä, kun olemme olleet kotona kesän aikana. Olen herännyt useimpina aamuina aikaisin , samaan aikaan kuin mieheni. Ollaan juotu kahvit yhdessä ja Sitten on ollut mukava käydä ajoissa lenkillä tai treenata ulkona yms.
Muutenkin on ihana heräillä rauhassa ja nautiskella aamun rauhasta. Pojathan meillä nukkuu pitkään. Isompi poika oli pari kuukautta töissä, nyt hänkin lomailee.
Olen todellakin nauttinut olostani. Välillä 1-2 keikkaa vanhainkotiin ja sitten loppuvikko lomaa tms. En ole tarkkaan suunnitellut treenejäni, mutta illalla olen päättänyt useimmiten, mitä seuraavana aamuna teen. Muutamia yhteislenkkejäkin olen vetänyt, ne olen suunnitellut jo aikaisemmin ja ne eivät ole olleet aamuisin.
Treenit on maistuneet hyvin , lepopäiviä olen myös muistanut pitää. Venyttelyjä ja liikkuvuustreenejä olen myös tehnyt , toki enemmänkin olisi hyvä tehdä.
Ollaan myös käyty ystävien mökillä kangasniemellä. Ihana paikka! Siellä on ollut ihana levätä, uida ,saunoa ja treenatakin ulkona.
Tämä loma on ollut hyvää ruokaa, vällillä viiniä ja siideriä,  ystäviä, perhettä , lepoa ,treenejä yms mukavaa  Ilman liikaa suunnittelua ja stressiä.
Olin heinäkuun alussa keuruulla puolimaratonin jäniksenä viime vuoden tapaan. Kiva tapahtuma ja jänistely on kivaa myös.
Muuten olenkin vain treenaillut fiiliksen mukaan.
 Seuraavat tapahtumat onkin vaihtelevia. Lauantaina loppi extreme jossa osallistun parin kaverin kanssa lyhyemmälle 12.5km matkalle. Nousua ja laskua tulee olemaan paljon, se jännittää. Onneksi ei ole kiire minnekään, voi nautiskella maisemista ja matkasta ;) Seuraava polkujuoksu tapahtuma on himos trail, uusi polkujuoksutapahtuma 29.8 sinne mennään Tiinan kanssa 8km matkalle. Helppo ei tule olemaan tuokaan reissu, nousuja ja laskuja riittää. Mahtava kuitenkin päästä kokemaan erilaisia tapahtumia. Noihin pääsen takomorunnersin kautta. Kerron sitten miten meni!
Olen juossut kaksi maratonia, toissa vuonna ekan ja toisen viime vuonna.
Kummatkin helsingissä hcm matatonilla. Tänä vuonna juoksen siellä street runin 17 km. Tapahtuma järjestetään 12.8 , eli samana päivänä maratonin kanssa. Kiva päästä kokemaan mahtavassa tapahtumassa tuo lyhyempi matka. Olen toista vuotta hcr street teamissa ja sitä kautta sain osallistumisen sinne. Olen ajatellut juosta street runilla 6.30 vauhtia joka on suunniteltua maraton vauhtia .Se  näyttää osviittaa, onko mitään mahdollisuuksia päästä 4h 30 maratonilla, se on tämän vuoden tavoite. Maratonin juoksen tänä vuonna tampereella 16.9. Mukava päästä uusiin maisemiin juoksemaan maratonia. Tuonnekin pääsen takomorunnersin kautta.
Eli treenit jatkuvat. Kaikki välietapitkin tähtäävät maratonille. Selkä ja pakaravaivat on siellä, mutta parempina jo. Toivottavasti pääsen juoksemaan suunnittelemani tapahtumat. Vielähän sitä ehtii muuallekin ilmottautua jos siltä tuntuu. Näissäkin on tähän saumaan tekemistä. Mä nautin viimeisistä lomapäivistä ja suuntaan ajatukset arkeen ja tuleviin tapahtumiin ja haasteisiin. Miten sun kesä on mennyt? Mitä suunnitelmia loppukesään ja syksyyn? Mä palaan taas!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!