maanantai 28. marraskuuta 2016

uutta intoa ja lihasjumeja

Moi!
Marraskuu alkaa olemaan loppumetreillä. Tällä viikolla vaihtuu kuukausi. Mitään sen suurempaa muutosta treeneissä tai muussakaan ei ole tapahtunut . Sain tosin viime viikolla taas treeni innosta kiinni, pari viikkoa vetelin hyvinkin minimeillä juoksun saralla.Viime viikolla juoksua tuli 3kertaa ja 37 km. Lumi suli ja perinteiset marraskuun kelit tulivat sateineen ja pimeyksineen.
Nyt tosin on taas ollut pari pakkaspäivää ja ihan pientä lumisadettakin.
Olen juossut paljon porukassa. Mua ei kiinnosta ollenkaan yksin juokseminen töiden jälkeen pimeässä ja tihkusateessa. Kaverin tai muutamankin kanssa tollaiset asiat ei haittaa yhtään ja matka taittuu kuin vahingossa. Järjestän takomorunners lenkkejä 1-2 kertaa viikossa. Sieltä olen saanut muutamia uusia juoksukavereita ja heidän kauttaan uusia paikkoja missä juosta. Mun lenkeillä käy pari kaveria länsi- vantaalta ja olenkin nyt järkännyt länsi vantaan lenkkejä muutaman kerran
. Viime sunnuntaina juostiin sipoossa juoksukaverini Tiinan opastamana 17km mukava pitkis. Meitä oli lopulta 8 hengen mukava porukka joista pari oli minulle uusia tuttavuuksia. Minusta on tosi kiva juosta eri paikoissa. Olen myös välillä pyytänyt fb ssä kavereita juoksemaan kanssani, onneksi useimmiten olen jonkun kaverin saanut itselleni lenkkikaveriksi.
Kotitreenit on jatkuneet myös mukavasti. Nyt tosin tulee pieni tauko kun pitkän lenkin jälkeen istuin autoon ja niskaan iski noidan nuoli. Olkapää on jumissa ja hankaloittaa touhuamista. Mutta eiköhän sekin parin päivän levolla hellitä. Jalat toimii, niin kävelyä ainakin voin harrastaa, juoksun tärinä tuskin nyt tässä vaiheessa tekee hyvää. Eilen maanantaina pääsin siskoni naapurille hierontaan. Siskoni oli puhunut minun pakarajumistani hänelle ja hän kertoi tietävänsä todennäköisen syyn tai paikan missä ongelma on. Hän teki muutamia liikkuvuus testejä ja mobilisoivia hieronta/venytys liikkeitä. Ongelmia on , mutta eiköhän ne saada hoidettua, nyt tuntui ekan kerran hieronnan jälkeen, että oltiin oikeasti päästy oikeisiin kohtiin. Puolentoista tunnin hieronnan jälkeen olo oli hyvä. Pahin noidan nuoli kohta jätettiin hieromatta, siellä on tulehdusta ja parempi nyt saada ensin jumi pois ja sitten hieroa. Tuokin tilanne helpotti mielestäni hieronnassa, hän käsitteli kuitenkin ympäröiviä alueita. Yöksi otin relaxantin joka helpotti nukkumista.
Lauantaina on joulujuoksu jonne olen menossa äitini kanssa iskelmän joukkueessa 5km matkalle   http://www.joulujuoksu.fi/fi/etusivu/  Toivottavasti niskan tilanne helpottaa ennen lauantaita, voin tietysti kävelläkin tuon 5km jos jumi haittaa. Sunnuntaina takomorunnersin yhteislenkki kuusijärvellä sauvakävellen reilun tunnin. Tuu mukaan!
Mä palaan taas!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!