sunnuntai 25. syyskuuta 2016

takaisin kiinni treeneihin

Moikka!
Tallinnan puolimaratonin keskeytyksestä on nyt kaksi viikkoa. Kaikkihan ei sitten kuitenkaan mennyt ihan putkeen reissun jälkeen. Olin töissä ma ja ti. Melko hyvin jaksoin, olin vaan tosi väsynyt ja vetämätön. Tiistaina päänsärky palasi ja viimeiset tunnit töissä oli vaikeita. Kun alkoi huimaamaan ja tuli pahoinvointia, päätin lähteä tsekkaus käynnille peijakseen. Ei onneksi tarvinnut kovin kauan kökkiä jonossa, oli yllättävän rauhallista. Lääkäri kuunteli tarkasti mitä hänelle kerroin ja tutki hyvin. jotain häikkää oli vasemmalla puolella, kun yritin koskea nenään silmät kiinni, vasen käsi huitoi ihan  väärään suuntaan. Myös muita ongelmia oli. Lääkäri soitti Meilahteen ja sain lähetteen neurologiseen päivystykseen.
Pahoinvointi ja päänsärky jatkui, sain lääkettä ja nesteytystä tipasta. Henkilökunta oli todella ihanaa. Sain jopa yhdeltä hoitajalta lainaksi hänen oman  laturin kun puhelimesta oli akku loppu ja piti perheelle ilmoittaa, etten heti ole kotiin menossa. Tutkittiin todella hyvin, päätä kuvattiin ja otettiin selkäydinpunktio ja paljon verikokeita. Mitään ei löytynyt. Lääkäri kuitenkin halusi minun jäävän osastolle ja olin neurologisella osastolla kaksi yötä. Päänsärkyyn/migreeniin sain lääkkeet ja pitkään vaivanneisiin verenpaineisiin myös. Hemoglobiini oli alhainen ja  siihen sain rautakuurin. Pääsin myös jonoon ekg vuorokausiseurantaan outojen sydämen tykytysten takia. Mutta mitään yksittäistä syytä oireisiin ei löytynyt ja oireet onneksi menivät ohi melko nopeasti, kotiin lähtiessä oli vain pientä päänsärkyä ja oli aika väsynyt olo.Toisaalta hyvä, ettei mitään löytynyt, toisaata kuitenkin vähän kummastuttaa mitä tämä oli ja mistä tuli.
Sen verran säikäytti, että olen tosissaan ottanut rauhallisesti ja fiiliksen mukaan. Olen käynyt rauhallisilla kävelyillä
ensimmäiseltä kävelylenkiltä viime sunnuntailta, aika kalvakka kasvoinen vielä
ja venytellyt ja huoltanut kehoani rullaillen yms. Olen myös noudattanut lääkärin kehoitusta syödä monipuolisesti ja olla vahtimatta kaloreita nyt pariin viikkoon ja huolehtia että tulee juotua tarpeeksi. Tänään kävin ensimmäisen kerran juoksulenkillä, kun järkkäsin takomorunnersin yhteislenkin sipoonkorpeen kalkkiruukin luontopolulle.
Matkaa kertyi 11km ja aikaa meni 1h55min. Ihana lenkki syksyisessä sipoonkorvessa. Juuri sopivan rauhaisa tahti ja tuntui kokoajan helpolta ja hyvältä. Olen menossa Helsinki city trailiin 15.10 ja tämän päiväinen  antoi uskoa ,että hyvin jaksan. Mitään tavoitetta tuonne ei ole, onhan se ensimmäinen polkukisani.
Muutenkin olen miettinyt loppuvuotta ja suunnitelmia sinne. Haluaisin vielä juosta jossain sileälläkin, ainakin 10km , pitemmistä matkoista en ole varma. Meen nyt fiiliksen mukaan ja katsellaan mitä loppuvuosi mukanaan tuo. Takapuolijumi on vaivannut aikalailla viimeaikoina ja olen miettinyt kuntosalikortin hankkimista, tarvitsisi vahvistaa lihaksia. Rullailut ja venyttelyt olen ottanut miltei joka iltaisiksi rutiineiksi television katselun lomassa. Terveellinen ruokavalio ja säännölliset ruokailurytmit on tullut jäädäkseen, pieniä herkkuhetkiä sallin itselleni kyllä.
Pari kiloa olisi kiva vielä tiputtaa ,mutta en stressaa sen asian kanssa, kunhan jo pudotetut pysyy poissa.
Tästä on siis suunta ylöspäin! Nyt on hyvä fiilis ja suunnittelen tulevien viikkojen treenejä, että tulee monipuolisuutta ja myös tärkeitä lepopäiviä.
Mä lähden nukkumaan, oikein kivaa uutta viikkoa !!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!