tiistai 28. kesäkuuta 2016

treeniä, jänistelyä, opasjuoksua ja lepäämisen harjoittelua=mun heinäkuu

Terve!
Loma on lähtenyt mukavasti käyntiin ja juhannuskin meni Hartolassa kivasti. Liikuttua on tullut aikalailla. Olen juossut, kävellyt, sauvakävellyt, pyöräillyt ja tehnyt kotitreenejä treenaakotona.comin kautta. Lepo on jäänyt vähän vähille, tai siis kokonaista päivää ilman mitään liikuntaa en ole pitänyt. Tosin jonain päivänä olen vain kävellyt rauhassa tai jumpannut 25 min. Jostain syystä nyt tuntuu kokoajan siltä, että jotain on tehtävä. Olen kyllä muuten rentoillut. Yritän kuitenkin pitää tästä lähtien yhden lepopäivän viikossa.
viime viikon maanantain sauvakävelyporukka ennen seitsemää iloisina ja pirteinä.


kuva lainattu suunnon sivulta.


Heinäkuussa jatkuu treenit maratonille joka on elokuun puolessa välissä hcm. Juoksen 3-4 lenkkiä viikossa niin kuin nytkin olen tehnyt. Pari pidempää olisi tarkoitus tehdä ennen elokuuta. Yksi pitkä kovempi treeni on keuruun yömaraton 15.7  .Niin kuin aiemmin kerroin menen yömaratonille jänikseksi takomorunnersin kautta. Jänishomma vähän jännittää, kun pitäisi osata pitää tasaista vauhtia koko matkan ajan. Olen testaillut testissä olevalla suunnon ambit 3 runilla miten se 7 min km vauhti sujuu, ja melko hyvinhän se menee. Toi kello on mulla lainassa 3 viikkoa, tai vähän reilun koska saan pitää sitä keuruulla myös.  Tuntuu helppokäyttöiseltä ja kivalta kellolta, mutta kattavampaa raporttia on tulossa 3 viikon päästä. Jos siis sulla on tavoitteena puolikas 2.30 keuruulla, lähde mun peesiin, tulee olemaan kivaa! En ole koskaan käynyt keuruulla ja kuvista päätellen reitti kulkee todella kauniissa maisemissa. 20.30 lähtöaikakaan ei ole ihan yötä puolikkaalla, aika kiva lähtöaika vaikka olisi ollut kuuma päivä. http://yomaraton.fi/
Treenailen ennen ja jälkeen keuruun, maratonia varten ja yksi treeni tulee olemaan Tampereen countryside maraton. Sinnekin menen takomorunnersin kautta, tällä kertaa näkövammaisen ystäväni sarin oppaana. Juoksemme siellä 12km myllyn lenkin. Tampereen maalaismaraton järjestetään 30.7 juuri loman loppuessa, eli mukava lopetus lomalle. Tampereella olen käynyt, mutta en keskustan ulkopuolella, mukava päästä taas uusiin maisemiin. http://juoksemaalla.fi/
 Käydään melko usein lenkeillä Sarin kanssa. Me tunnetaan jo hyvin toisemme ja lenkit opastuksineen sujuu hyvin. Alussa jännitin opastamista, koska toinen oli minun vastuullani, hänhän ei nää itse mitään. Nykyään lenkkeily Sarin kanssa tuntuu helpolta ja luontevalta. Uusissa maisemissa täytyy kertoa ja katsoa tarkemmin epätasaisuudet ja tien hidasteet ja suojatiet yms. Kerron myös mitä ympärillä tapahtuu ja jos emme ole ennen olleet paikalla niin kerron myös maisemista, minä olen siis hänen silmänsä lenkeillä. Opaslenkkeily on mukavaa ja saadaan siitä varmasti kumpikin paljon iloa ja hyötyä. Kannattaa kokeilla näkövammaisen kanssa juoksemista jos mahdollisuus tulee.
me käytämme froteista pantaa lenkkinä josta pidämme kiinni, minä hieman edessä, Sari taaempana ja etsimme yhteisen rytmin.
Tällaista siis tulossa mun heinäkuussa, lepopäivät tulee tuottamaan eniten hankaluuksia, liikkuminen on vaan niin nastaa. Jotain muutakin keksin varmasti, ja se uuden urheilulajin kokeilukin on vielä edessä. 
Takomorunnersin yhteislenkit lähtee käyntiin 3.7 eli tulevana sunnuntaina klo 10 eri paikkakunnilla. Mä vedän vantaan lenkin, lähtö hakunilan urheilukentän parkkikselta klo 10.00. Mennään rauhassa ja odotetaan kaikkia, kukaan ei jää matkalle. Tuu mukaan!
Mä lähden nyt nukkumaan , huomenna uusi päivä ja uudet kujeet. Mukavaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

olis mukavaa saada kommentteja!