sunnuntai 12. lokakuuta 2014

ihana syksyinen pitkä lenkki(paljon kuvia)








heräilin tänäänkin hyvissä ajoin,puoli yhdeksän olin keittämässä kahvia.vein miehen serkun pojan lentokentälle ennen yhtätoista ja aloin itse valmistautumaan pitkälle lenkille.olin aamukahvilla syönyt 4 palaa kauraleipää paahdettuna ja pelkästään margariinilla voideltuna.juomapulloissa oli taas toisessa urheilujuomaa ja toisessa vettä.
lähdin rauhassa kipittelemään kuusijärven suuntaan,meno oli kevyttä ja helppoa.menin osittain metsäpolkuja jos sellainen löytyi kävelytien vierestä.kuusijärvelle en kurvannut menomatkalla vaan menin ohi ja käännyin vasta vähän myöhemmin päiväkummun suuntaan.lopulta suuntasin nikinmäen suuntaan,vaikka ei mulla mitään tietoa ollut mihin se tie vie ja miten sieltä kotiin pääsisin.välillä olin sipoon puolella ja välillä vantaan.toi osuus oli asfalttia,eikä suurimmaksi osaksi ollut kävelyteitä.onneksi oli rauhaisa päivä,eikä ollut paljon liikennettä.nikinmäen ohitettuani pääsin kuitenkin taas jalkakäytävälle joka jatkui kuusijärvelle jonne sitten koukkasin.kiersin kuusijärven kerran ja menin vessaan ja täyttämään juomapullojani,kun kumpikin oli jo melko tyhjiä.tässä vaiheessa olin juossut jo reilut 14km.lenkkikaveri soitti mun ollessa täyttämässä vesipulloja,ja lähti kävelemään mua kohti,kilsoja ja aikaa oli mennyt sen verran,että oli ok jos kävelisin jonkin lenkin.hölköttelin hakunilan suuntaan josta sitten lenkkikaverikin tuli mua vastaan,mun lenkki oli silloin 17 ja risat ja hölköteltiin kilsa yhdessa ja sitten lenkkikaveri käveli ja minä juoksin hitaasti vieressä ja välillä vähän lujempaa ja kurvasin takaisin.19km kohdalla päätettiin juosta loppu kiri,eli vähän reippaammin niin että mulle tuli se 20km täyteen!20.8km ja 02.23.30 oli lopputulos,eli alle 2.30 menee helposti puolikas,kun nytkin himmasin lopussa aikalailla,ja paukkuja oli vielä vaikka kuinka.vaihdoin mittarin kävely asetukselle ja käveltiin melko rauhassa hiekkatietä pitkin kauniissa syksyn väriloistossa .kävelyä tuli 2.81 ja aikaa meni reilu puoli tuntia,hyvä palauttava lenkki pitkän juoksun jälkeen.
kotona menin suihkuun ja suihkuttelin jalat kylmällä ja välillä lämpimällä,se oli yhden kokeneen juoksukaverini vinkki jalkojen palautumiseen.
illalla tein venyttelyt ja tehtiin yhdessä koti hampurilaisia,nami nam!
mukava päivä,sopivassa suhteessa lötköttelyä ja liikuntaa!hauskaa viikkoa kaikille.

4 kommenttia:

  1. Vau, hirno lenkki :)! ja muutenkin kivan kuuloinen päivä!

    VastaaPoista
  2. kiitos!mä oon ihmeekseni löytänyt itsestäni pitkän(tai no melko pitkän)matkan juoksijan..en siis ole juossut kuin 3 yli 17km pitkää lenkkiä,itseasiassa kaikki muut lenkit on ollut alle 11km.opin juoksemaan hiljaakun kävin yhdellä lenkillä maratooneja juosssen naisen kanssa,ja tiputettiin radikaalisti vauhtia..johan alkoi kulkemaan!kyllä se puolikas tuntuu mahdolliselta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sulla ole mitään hätää puolikkaalla! :) Pitkän matkan lenkkeilyssä olennaista on vauhdin pudottaminen! Mä nautin nimenomaan pitkistä ja hitaista lenkeistä.

      Poista
  3. juu sama juttu,on ihanaa kun ehtii katsella ympärilleen,ja napata vaikka kuvia!

    VastaaPoista

olis mukavaa saada kommentteja!